Belastingservice MARVER opgeschort
In verband met de coronacrisis zijn alle belastingservice-activiteiten in binnen- en buitenland van de MARVER afgelast en/of opgeschort.
De FNV had de Belastingdienst verzocht centraal uitstel te verlenen, zodat niet iedereen individueel uitstel dient aan te vragen. Helaas is dit verzoek afgewezen en zul je dus zelf uitstel moeten aanvragen. Je kunt jouw NL-aangifte overigens tot 1 mei indienen. Als het gaat om de buitenlandaangiften hebben we nog wat meer tijd.
Voor Duitsland en de West proberen we de aangiften digitaal te gaan verzorgen. Via een Skype- en/of WhatsApp- of Facetimeverbinding kunnen we met jouw machtigingscode jouw aangifte verzorgen. Je wordt daar nader over geïnformeerd. Voor de aangiften op de Nederlandse Antillen hebben we een oplossing. Vanwege het tijdsverschil is digitaal aangeven lastig, maar met wat schuiven in de tijden gaan we het proberen. Je wordt per e-mail individueel geïnformeerd.
Jouw afspraak
Als je via de reguliere weg jouw afspraak hebt gemaakt via afspraakmakenfnv.nl dan is jouw afspraak met de Belastingservice FNV is geannuleerd. Mogelijk ben je al door de coördinator van jouw woonplaats benaderd. Het zal je niet verbazen dat wij ook de dienstverlening van de Belastingservice FNV hebben moeten stilleggen. Alle reeds gemaakte afspraken tot en met 6 april worden geannuleerd.
Mogelijke doorstart
Omdat wij onze leden ook dit jaar willen blijven helpen met hun belastingaangifte, streven wij er naar om zo snel mogelijk een herstart te maken met de dienstverlening van Belastingservice FNV. Dit kan pas zodra het weer veilig is voor vrijwilligers en leden. Ondertussen hebben wij ook een dringend beroep aan de Belastingdienst gedaan om collectief uitstel te verlenen. Dat is voor iedereen nu de beste oplossing. Daarmee krijgen we hopelijk voldoende tijd om, zodra het kan, onze leden weer van dienst te kunnen zijn. Zodra hierover duidelijkheid is, zullen wij je hierover berichten.
Nu al uitstel aanvragen?
Moet je nu al uitstel voor jouw aangifte 2019 aanvragen?
- Heb, of had je een afspraak op locatie? Dan wordt je, of bent je reeds geïnformeerd.
- Wil je niet wachten? Vraag dan individueel uitstel aan:
- Dat kan met jouw DigiD (+ mogelijke partner). Log in en klik ‘uitstel aanvragen’ aan.
- Dit kan ook telefonisch: 0800 0543. Toets 2 en geef jouw BSN-nummer door.
- Kun je met jouw DigiD en/of telefonisch geen uitstel aanvragen? Gebruik dan het formulier, dat beschikbaar is op de site van Belastingdienst.
Alternatieve manieren
We zoek naar allerlei alternatieven om jou te helpen. Voor onze collega’s die wonen en/of werken in het buitenland is reeds een en ander geregeld. Heb je ondanks alle goede raad toch nog vragen? Bel dan gerust, maar houd rekening met grote drukte.